Egy „CSEPP” a nevelésért

2020-01-31 11:34:11


 

Három paksi kulturális intézmény közös sajtótájékoztatója

 

(PAKS-PRESS) Paks, 2020. január 31., péntek – A Csengey Kulturális Központ, a Paksi Pákolitz István Városi Könyvtár, Paksi Városi Múzeum – Paksi Képtár tanórai és tanórán kívüli elfoglaltságokat kínáltak Paks oktatási és nevelési intézményeinek. A megvalósításra 29.806.870 Ft-t nyertek el. A 18 hónapos projekt során, ötszázhatvanöt programon összesen 8.236 gyermek vett részt. Az pályázat eredményeiről sajtótájékoztatón számoltak be a résztvevő intézmények képviselői.

 

A konzorciumi partnerként együttműködő kulturális szervezetek komplex tanórai és tanórán kívüli elfoglaltságokat kínáltak a helyi oktatási és nevelési intézményeinek. A projekt megvalósítására 29.806.870 Ft-t nyertek el. A 18 hónapos projekt során, ötszázhatvanöt programon összesen 8.236 gyermek vett részt.

 

A pályázat ideje alatt, a 2018. augusztus 1-től 2020. január 31-ig eltelt három félév során komplex projektet nyújtottak a tanulók számára. A konzorcium vezetője a Paksi Közművelődési Nonprofit Kft. volt, partnerei a Paksi Pákolitz István Városi Könyvtár, Paksi Városi Múzeum – Paksi Képtár voltak.

 

A program specialitása volt, hogy Paks három jelentős kulturális intézménye közös, komplex projektet nyújtott a célcsoport számára. Ezt az együttműködést hivatott mutatni a projekt címében található „CSEPP” mozaikszó is, mely a kulturális intézmények kezdőbetűiből áll össze: Csengey Dénes Kulturális Központ, Paksi Képtár (Paksi Városi Múzeum), Pákolitz István Városi Könyvtár. Az együttműködésbe tieznkét oktatási, nevelési intézmény vett részt.

 

Mint az a sajtótájékoztatón elhangzott, a Pákolitz István Városi Könyvtár 149 foglalkozásán 2.812 fő vett részt, a Paksi Képtárban és a Paksi Városi Múzeumban 392 foglalkozáson 3.998 fő, míg a Csengey Dénes Kulturális Központ 24 programján 1.426 gyermek és fiatal jelent meg.

 

A programok megtervezése során az intézmények törekedtek az eddig jól működő programok folytatására, valamint új elemekkel is bővíteni kívánták a kulturális kínálatukat, az óvodás korú gyerekektől egészen a középiskolás diákokig egyaránt – közölték a szervezők.

 

A projekt során író-olvasó találkozókon, színházi nevelési programokon, tehetséggondozásokon, táborokon, múzeumpedagógiai foglalkozásokon, kulturális órákon, témanapokon, témahéten, rajz- és olvasópályázatokon vehettek részt a tanulók.

 

A program célja volt, hogy támogassa az óvodás gyermekek és az általános és középiskolás tanulók oktatási intézményen kívüli kompetencia fejlesztését, ismeret- és tudásgyarapítását a helyi kulturális intézményekben.

 

A fejlesztés szakmai tartalmának kidolgozásánál a helyi igényeket és sajátosságokat figyelembe véve a sokszínűségre, a már meglévő tevékenységek erősítésére, az új tevékenységek és formák bevezetésére, az egyéni és csoportos fejlesztésre, az intézményeink és az oktatási intézmények közötti kapcsolat erősítésén volt a hangsúly – fogalmaztak a tájékoztató résztvevői.

 

Képünkön: Stadler Krisztina a Paksi Képtár múzeumpedagógusa, Takács Gyula a Paksi Pákolitz István igazgató-helyettese, Cselenkó Erika a Csengey Kulturális Központ kulturális szervezője és Márkus Zalán Gábor, a Paksi Közművelődési Nonprofit Kft. ügyvezetője tájékoztatja a sajtó munkatársait, az Egy „CSEPP” a nevelésért „Kulturális intézmények a köznevelés eredményességéért” című pályázatról. a művelődési központban, 2020. január 31-én. 

(Paks-Press Fotó: Kiss G. Péter.) +++