Közlekedési kérdőjelek
Legfrissebb

- A megújulók nem adnak rendszer-biztonságot

- Nem lesz kavicsbánya Madocsán

- Új vezérigazgató a Paksi Atomerőmű élén

- A Malomhegyen nincsenek rejtélyek

- A magyar természet szépségei – gyermekszemmel

- Nemzetközi rézfúvós napokat rendeznek Pakson

- A mezőgazdaságnak is szüksége van az olcsó energiára

- Hőség: csökken a paksi atomerőmű hatásfoka

- Jutalomban részesültek a Kereszt utcában szolgálatot teljesítő rendőrök

- Az időjárás nem akadályozza a paksi atomerőmű működését

- Lomonoszov „megálmodta” a róla elnevezett egyetemet

- A tűzbe mentek

Atomenergia
Paks
Közélet
Kultúra
Sport


Közlekedési kérdőjelek

2018. február 01. 19:14:44  nyomtatási kép
 

Paks, 2018. február 1., csütörtök (PAKS-PRESS) – A képviselők és külső bizottsági tagok a város Közlekedési Intézkedési Tervét  és Paks Fenntartható Városi Mobilitási Tervét tekintették át a Városházán, ahol utolsó egyeztetésüket tartották a szakemberekkel. Február közepén, döntést hozhatnak.  

 

Mint ismeretes, az önkormányzat a Közlekedéstudományi Intézet Nonprofit Kft.-t bízta meg a város közlekedési problémáinak felülvizsgálatával és azzal is, hogy megoldási javaslatokat tegyen az asztalra.

 

Hum Ferenc műszaki osztályvezető a konzultáció előtt újságíróknak elmondta, hogy az egyeztetések már hosszabb ideje tartanak, a lakosság véleményét többször is kérték, a megoldásokra tömeges mennyiségű javaslat érkezett.

 

- A közlekedési intézkedési- és a fenntartható mobilitási terv tárgyalásakor a szükséges beavatkozásokat beszéljük át, illetve megvalósítás lehetőségeiről beszélünk, itt nem kötelező javaslatok vannak, de amit a testület úgy ítél, az végrehajtjuk – mondta el.

Hozzátette, a megbénulást szeretnénk elkerülni, már most vannak csúcsforgalmi nehéz helyzetek, egyelőre azt is jó lenne elérni, hogy mindenki mutasson valamilyen közösségi együttérzést, de nehéz, amikor „négy ember jön a lakótelepről, négy autóval”.

 

Szele András, Közlekedéstudományi Intézet munkatársa ennél keményebben fogalmazott.

– Itt mindenki autóval közlekedik, rövidesen egy még "motorizáltabb" Paksot fogunk látni, aztán növekszik a forgalom, az ugrás olyan hirtelen jön majd, hogy azzal már nem lehet megbirkózni. Elkerülhetetlen, hogy drasztikus intézkedéseket kell hozni, ilyen lehet, a Dózsa György út "egyirányúsítása" illetve ezzel párhuzamos kiterelés, a hatos útra.

 

Arra a kérdésre, hogy találkoztak-e ilyen méretű gondokkal, a szakértő elmondta, korábban a 110 ezer lakossal bíró Kecskemét esetében fordult elő, amikor a Mercedes gyár indult, „ott is a motorizációs megfulladás veszélye fenyegetett.”  


Képünkön: Szele András, Közlekedéstudományi Intézet munkatársa tájékoztatja a képviselőket és külső bizottsági tagokat, 2018. február 1-jén, a Városházán. Paks-Press Fotó: Kiss G. Péter. +++




FACEBOOK

Paksi Atomerőmű