Paksi Hírnök Blog: médiafelmérés, csúsztatásokból jeles
Legfrissebb

- Összefoglaló, 2021. április 14.

- Horváth Zoltán közleménye

- Érettségi, 2021

- Tanulmányi ösztöndíj: első lépés a Paks II.-höz

- A Fidesz-KDNP képviselői csoportjának közleménye

- Összefoglaló, 2021. április 13.

- Összefoglaló, 2021. április 12.

- Összefoglaló, 2021. április 9.

- Összefoglaló, 2021. április 8.

- Összefoglaló, 2021. április 7.

- Összefoglaló, 2021. április 6.

- Összefoglaló, 2021. április 1.

Atomenergia
Paks
Közélet
Kultúra
Sport

Paksi Hírnök Blog: médiafelmérés, csúsztatásokból jeles

2014. június 30. 20:06:23  nyomtatási kép


A PAKS-PRESS Hírügynökség közleménye

(PAKS-PRESS) Paks, 2014. június 30., hétfő – A Paksi Hírnök szerkesztőségét vezető Kövi Gergő főszerkesztő közel harminc, többségében a város társadalmi, gazdasági - és a pénzügyi élet vezetőihez eljuttatott levélben ajánlja figyelmükbe a Paksi Hírnök által megrendelt médiafelmérést. Mint írja, a reprezentatív mintán végzett kutatás „felmérte az online kiadás mellett a piaci versenytársak, a Fortuna Rádió online és a Paks-Press Hírügynökség hasonló mutatóit.”

 

Mint a levélben írja, „A Paksi Hírnök internetes kiadása utolsóként szállt be 2011-ben a helyi online médiumok versenyébe. A Fortuna Rádió online és a Paks-Press Hírügynökség mellett vizsgálva kiderült: a Paksi Hírnök online lett a legismertebb médium, a lakosság majdnem fele ismeri. 

(Paksi Hírnök online: 47%, Fortuna Rádió online: 31,5%, Paks-Press Hírügynökség: 34%.) Az olvasottság tekintetében szintén a Paksi Hírnök online a piacvezető. (Paksi Hírnök online: 31%, Fortuna Rádió online: 11%, Paks-Press Hírügynökség: 25%.).”

 

A Paks-Press Hírügynökség álláspontja szerint a Kövi Gergő által írt levélben, a médiakutatás interpretációja során számos csúsztatást és a valóság tudatos elhallgatását jelentő közlést tett, félrevezeti a döntéshozókat. (Mint látható a felsorolásból is: a számok ellenére a „Paks-Press Hírügynökség” mindig az utolsó a hármas tételsorban, jóllehet a számok a második helyre rangsorolják, továbbá „Paks-Press Hírügynökséget” írnak, de a kutatás valójában a pakspress.hu-t vizsgálta. A Paks-Press hírlevél formájában 1999 óta létezik, de nem volt WEB felülete.)


A pakspress.hu internetes oldal a májusi felmérés idején alig múlt mindössze négy hónapos, míg ezzel szemben a Fortuna online közel tízéves, a Paksi Hírnök Blog több mint hároméves: tehát nem felel meg a valóságnak, hogy „a Paksi Hírnök internetes kiadása utolsóként szállt be 2011-ben a helyi online médiumok versenyébe”.


Álláspontunk szerint az alig pár hónapos, 2014 januárjában indult pakspress.hu, mint egy társmédium felett aratott győzelmi mámor, az önfényezőt minősíti: a jelentést fizetetten hirdeti a közösségi médiában, jóllehet itt már csupán „a piaci versenytársak hasonló (sic!) mutatóiról beszél”, míg a vezetőkhöz írott levélben konkrétan említi a Fortuna online-t és a Paks-Press Hírügynökséget.


A kutatást 2014 májusában végezte a Local Policy Magyarország, százhúszezer forintért. Arról nem tájékoztat a kutatást rendelő, hogy a többi online médiumra miért nem volt kíváncsi: mint a TEOL.hu-ra, vagy a paks.hu-ra, amely szintén a közélet híreit adja közre. A Local Policy Magyarország közlése szerint a megrendelő más médiumok vizsgálatát nem kérte.


A közösségi portálról szóló kutatásról ezt adja közre: „Ami a közösségi médiában való megjelenést illeti, itt is megnyerte a versenyt a Paksi Hírnök online: az összlakosság 17,85%-a találkozott már a facebookon a Paksi Hírnökről származó hírrel. (Fortuna Rádió online: 9,71%, Paks-Press Hírügynökség: 14,44%.) „Ez a szám azért kiemelkedő, mert kiderült: a három vizsgált médium közül a Paksi Hírnök online rendelkezik ugyan a legkevesebb követővel, ám ők rendkívül értékes közönségnek számítanak.”

Ez utóbbi megállapítás joggal tekinthető az újabb csúsztatás önkéntes beismerésének. A tényekhez tartozik, hogy a közösségi médiában a Paks-Press több hónapja, ezer feletti számmal vezet a Paksi Hírnök előtt.


A Paks-Press Hírügynökség azt is leszögezi: a felmérések akkor korrektek, ha a szereplőket a részvételben való időmeghatározással, vagy annak megemlítésével, valamennyi résztvevővel együtt világítják át, nem pedig önkényes alapon válogatnak belőle: kiválasztva egy olyan médiumot, amely még csak néhány hónapos és egy olyan rádiót, amelynek nem első számú profilja az online felület.


Mindezek tükrében az olvasók eldönthetik, hogy a közreadott „kutatási eredmények” hátterében, mi is áll valójában.

 

Paks-Press Hírügynökség

 

 

x

Paksi Atomerőmű